Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

ANCOM: Ce trebuie să știi despre utilizarea cartelelor preplătite pentru serviciile telecom  

ANCOM avertizează utilizatorii de cartele preplătite / Recomandări pentru evitarea pierderii numărului de telefon.

ANCOM
ANCOM

, 29.08.2024, 14:11

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) primește frecvent reclamații de la utilizatorii de cartele preplătite, în special legate de pierderea numărului de telefon din cauza nerespectării termenelor de reîncărcare impuse de furnizori. În acest context, ANCOM oferă utilizatorilor o serie de informații utile și recomandări pentru utilizarea optimă a serviciilor de telefonie și internet prin intermediul cartelelor preplătite.

Cartelele preplătite permit un control mai riguros al consumului de voce și date, oferind astfel avantaje financiare. De asemenea, utilizatorii pot alege dintr-o gamă variată de oferte adaptate nevoilor lor. Cu toate acestea, este esențial ca utilizatorii să reîncarce periodic cartelele și să activeze opțiuni suplimentare pentru a evita pierderea numărului de telefon.

Drepturile și obligațiile utilizatorilor de cartele preplătite sunt stabilite prin Termenii și condițiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite, care înlocuiesc un contract formal. Astfel, utilizarea cartelelor preplătite se face în conformitate cu oferta comercială disponibilă la momentul activării planului tarifar și prin acceptarea implicită a acestor termeni și condiții.

ANCOM subliniază că metodele de reîncărcare, perioada de valabilitate a cartelei și condițiile de activare și reactivare a opțiunilor sunt stabilite de fiecare furnizor în funcție de politica sa comercială. Legislația din domeniul comunicațiilor electronice nu impune condiții concrete pentru furnizarea serviciilor prin cartele preplătite și nu permite ANCOM să intervină în modul în care furnizorii își stabilesc ofertele comerciale.

De regulă, după expirarea perioadei de valabilitate a creditului/opțiunii, furnizorii pot oferi o perioadă de grație, care începe în ziua următoare expirării perioadei de valabilitate și pe parcursul căreia utilizatorul poate fi apelat și poate apela doar anumite numere gratuite. În situația în care utilizatorul nu efectuează o reîncărcare înainte de expirarea perioadei de grație, accesul la servicii este complet restricționat, iar cartela nu mai poate fi utilizată. În această situație, numărul de telefon poate fi alocat altui abonat, dar cu respectarea perioadei de carantină de 60 de zile, potrivit legii.

Recomandări

Utilizatorii sunt sfătuiți ca înainte de utilizarea unei cartele preplătite să verifice:

  • planurile tarifare oferite de furnizor, precum și promoțiile valabile: pe lângă planurile tarifare standard, în anumite perioade, furnizorii pot lansa, în funcție de politica comercială, promoții la anumite opțiuni;
  • termenul de valabilitate a fiecărei opțiuni: furnizorul își poate stabili termene de valabilitate diferite în funcție de planurile tarifare din oferta sa comercială;
  • modalitățile de reînnoire a cartelei: în funcție de furnizorul ales, reînnoirea se poate face online, prin încărcare cu credit în magazinele furnizorilor, printr-un cod de reîncărcare, prin transfer de credit etc.
  • termenul de activare/reactivare a unei extraopțiuni: activarea se poate face automat sau ca urmare a unor demersuri ale utilizatorilor, de aceea este indicat ca serviciile să nu fie utilizate până la confirmarea activării acesteia.
  • perioada de grație: aceasta variază în funcție de furnizor și ofertele disponibile.

 

Ce, cum și unde reclami

În cazul în care întâmpină probleme la folosirea cartelelor preplătite utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor. Dacă Termenii și condițiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite nu conțin informații esențiale sau dacă acestea sunt neclare, utilizatorii se pot adresa ANCOM aici. Nerespectarea, de către furnizori, a termenilor și condițiilor proprii poate fi semnalată de consumatori (persoane fizice) Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

InfoCentru ANCOM pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune), serviciile postale și serviciile digitale, pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. In plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

 

ANCOM este instituția care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenței și inovației pe piețele comunicațiilor electronice și serviciilor poștale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotație și resurse tehnice asociate), încurajarea investițiilor eficiente în rețele și infrastructuri și promovarea conectivității ultrarapide.

 

Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.ro, www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu semnal mobil a localităților, drumurilor naționale și județene din România, accesați www.aisemnal.ro.

 

Comunicat ANCOM

 

 

 

 

 

Alegeri (foto: roaep.ro)
Portal utilitar pentru românii de pretutindeni sâmbătă, 07 septembrie 2024

Românii din diaspora pot vota prin corespondenţă la alegerile parlamentare şi prezidenţiale

Românii care au domiciliul sau reşedinţa în străinătate pot vota prin corespondenţă la alegerile parlamentare şi prezidenţiale de anul...

Românii din diaspora pot vota prin corespondenţă la alegerile parlamentare şi prezidenţiale
alegeri diaspora )sursa foto: aep facebook)

AEP – informaţii pentru votul românilor din străinătate la prezidenţiale şi parlamentare – 2024

Până vineri, ora 10.00, 3.243 de români din străinătate s-au înregistrat la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), pentru a vota prin...

AEP – informaţii pentru votul românilor din străinătate la prezidenţiale şi parlamentare – 2024
Autostradă / Sursa foto: RRI

Avertizare prin SMS la expirarea permisului de conducere

Şoferii vor fi avertizaţi printr-un SMS atunci când urmează să le expire permisul de conducere. Acest lucru este asigurat de noul serviciu...

Avertizare prin SMS la expirarea permisului de conducere
HUB-ul de servicii al MAI, modalitate de obținere facilă, rapidă și gratuită a certificatului de cazier judiciar

HUB-ul de servicii al MAI, modalitate de obținere facilă, rapidă și gratuită a certificatului de cazier judiciar

De asemenea, certificatul de cazier judiciar poate fi obţinut şi online de către persoanele fizice de cetăţenie română, prin două mecanisme...

HUB-ul de servicii al MAI, modalitate de obținere facilă, rapidă și gratuită a certificatului de cazier judiciar

Condiții de ieșire din țară pentru cetățenii români minori

Cetăţenii români minori pot călători în străinătate în baza documentului de călătorie individual valabil – pașaport sau carte de...

Condiții de ieșire din țară pentru cetățenii români minori

Posibilitatea cumpărării vechimii în muncă – prelungită până la sfârșitul anului 2024

Cetățenii români din țară și din afara granițelor pot plăti retroactiv pentru cel mult 6 ani de vechime în...

Posibilitatea cumpărării vechimii în muncă – prelungită până la sfârșitul anului 2024

Inițiativă USR privind sprijinirea învățământului în limba română în Diaspora

Parlamentarii USR de Diaspora, Radu Mihail și Iulian Lorincz, au depus o inițiativă legislativă menită să impulsioneze înființarea de către...

Inițiativă USR privind sprijinirea învățământului în limba română în Diaspora
Portal utilitar pentru românii de pretutindeni sâmbătă, 02 septembrie 2023

Poliţia Română atrage atenţia asupra fraudelor prin apeluri telefonice

Poliţia Română atrage atenţia asupra fraudelor prin apeluri telefonice, în cadrul cărora victimele sunt determinate să transmită atacatorilor...

Poliţia Română atrage atenţia asupra fraudelor prin apeluri telefonice

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company