Ştiri din domeniul aerian
Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti Otopeni ocupă locul 27 în clasamentul privind traficul pe aeroporturile din Uniunea Europeană.
Eugen Cojocariu, 25.12.2025, 14:00
Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti Otopeni ocupă locul 27 în clasamentul privind traficul pe aeroporturile din Uniunea Europeană. Aeroportul Charles de Gaulle din Paris a fost în 2024 cel mai mare aeroport din UE, cu 70,3 milioane de pasageir, în timp ce aeroportul „Henri Coandă” Otopeni (locul 27) a avut 15,94 milioane de pasageri, arată Eurostat. În 2024, toate ţările UE au înregistrat o creştere a numărului de pasageri transportaţi cu avionul faţă de 2023. În cazul României, creşterea a fost de 7,1% faţă de 2023, de la 22,96 la 24,59 milioane.
În context, transportul aerian de pasageri a crescut în România, în primele 9 luni din 2024, cu 8,2%, faţă perioada similară din 2024, conform Institutului Naţional de Statistică. Cele mai mari ponderi în transportul de pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile „Henri Coandă” Bucureşti, cu 6,5 milioane de pasageri îmbarcaţi şi 6,4 milioane debarcaţi, „Avram Iancu” Cluj-Napoca, cu 1,35 milioane pasageri îmbarcaţi şi 1,345 milioane debarcaţi, şi Aeroportul Internaţional Iaşi, cu 870.000 de pasageri îmbarcaţi şi 848.000 debarcaţi. Principalele ţări (după aeroportul de origine sau de destinaţie) au fost Italia, Regatul Unit, Germania, Spania, Franţa Turcia, Grecia, Belgia, Ţările de Jos şi Austria.
Pe de altă parte, a fost inaugurat noul terminal de pasageri al Aeroportului Internaţional Craiova. Terminalul are aproximativ 32.000 de metri pătraţi, pe mai multe niveluri, cu spaţii de check-in şi ghişee de self-check-in, control de securitate, fluxuri separate Schengen/non-Schengen, zone comerciale şi de food-court. xistă platforme şi căi de rulare noi, care permit operarea simultană a mai multor aeronave şi reduc timpii de aşteptare la sol, ca şi parcări şi drumuri de acces extinse, gândite pentru valuri mult mai mari de pasageri, dar şi pentru fluxurile de taxi, ridesharing şi transport în comun. Noul terminal ăşi propune să fie un proiect regional şi să fir folosit şi de pasageri din Bulgaria şi Serbia.
Anterior a fost finalizată şi prima etapă de modernizare a infrastructurii aeroportuare pe Aeroportul Otopeni, cel mai mare din România. S-a extins platforma nr. 2 de îmbarcare-debarcare a pasagerilor. Suprafaţa a crescut la 190.000 de metri părtaţi, ceea ce a mărit capacitatea de parcare a aeronavelor cu 28 de poziţii pentru aeronave cod C (de exempul Airbus A320, Boeing B737). Unele dintre aceste poziţii pot fi utilizate pentru parcarea a 3 aeronave cod E (cum sunt Boeing B777 şi Airbus A330). De asemenea, a fost construită o nouă cale de rulare a aeronavelor, s-au executat lucrări de modernizare pe o suprafaţă de 310.000 metri pătraţi la cele cinci căi de rulare aferente uneia dintre pistele de decolare/aterizare şi s-au realizat două drumuri rapide care asigură accesul echipamentelor de handling către avioanele de pe platformele aeroportuare.