Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Managementul capacității căilor ferate

Continuă în Comisiile de Specialitate din Parlamentul European discuțiile pentru Regulamentul privind managementul capacității pe calea ferată.

Marian Jean Marinescu, europarlamentar (Foto: Copyright: © European Union 2024 - Source : EP / Photographer: Emilie GOMEZ)
Marian Jean Marinescu, europarlamentar (Foto: Copyright: © European Union 2024 - Source : EP / Photographer: Emilie GOMEZ)

, 05.03.2024, 09:02

Continuă, în Comisiile de Specialitate din Parlamentul European discuțiile pentru Regulamentul privind managementul capacității pe calea ferată. Este un regulament foarte stufos dar prezintă o problemă clară de alocare în statele membre. Tot ceea ce se întâmplă este la mâna managerilor de rețea care vor încerca să-și păstreze acestă facilitate, a declarat Marian Jean Marinescu, europarlamentar.

„Am continuat discuțiile pe regulamentul pentru managementul capacității pe cale ferată. S-au depus amendamentele, sunt în jur de 700 de amendamente și le-am discutat pentru prima oară. 

Raportorul și raportorii din umbră sunt raportorul grupului PPE în acest dosar. Mi-am exprimat punctul de vedere. Acest regulament foarte stufos are un lucru foarte bun, prezintă o procedură foarte elaborată, dar clară în ceea ce privește alocarea capacității în toate statele membre pe cale ferată. Acesta este un lucru foarte bun. Problema însă este că tot ce se întâmplă acolo este în puterea managerilor de rețea, adică celor care sunt răspunzători de rețeaua de cale ferată. Și acest lucru nu este foarte bun, pentru că este evident că ei vor încerca să-și păstreze puterea pe care o au în acest moment. 

Plus că în statele care încă au organizare pe verticală, adică rețeaua, infrastructura și transportul de pasageri, transportul de marfă, companiile care chiar dacă sunt separate, sunt sub aceeași umbrelă acolo, bineînțeles că managerul de infrastructură va ține cont de acest lucru și va avantaja pe cei din statul respectiv. 

Totul este să încercăm să diminuăm această putere, pentru că altfel nu va exista nici concurență, nici încercări de îmbunătățire a capacității și bineînțeles, nicio încercare de a armoniza toate normele și de a avea posibilitatea să se introducă, în special pentru marfă, trenuri care să plece, să spunem, din Hambourg și să se termine la Salonic.

Se dorește ca mare parte din transportul pe cale rutieră să se mute pe cale ferată. În strategia publicată de Comisia Europeană acum câțiva ani se spune că până în 2030, cantitatea de marfă transportată pe cale ferată să se mărească cu 50% .Cu acest regulament, nu se va întâmpla așa ceva.”

RadioRomaniaInternational · Alo Bruxelles – 05.03.2024
Charles Michel, președintele Consiliului European (Photographer: Philippe BUISSIN Copyright: © European Union 2024 - Source : EP)
Alo, Bruxelles? joi, 31 octombrie 2024

Preocupările Uniunii Europene privind gestionarea responsabilă a inteligenței artificiale

Președintele Consiliului European, Charles Michel, a luat cuvântul în numele Uniunii Europene la cea de a 79-a reuniune a Adunării Generale a...

Preocupările Uniunii Europene privind gestionarea responsabilă a inteligenței artificiale
Donald Tusk (Photographer: Daina Le Lardic Copyright: © European Union 2024 - Source : EP)
Alo, Bruxelles? miercuri, 30 octombrie 2024

Politici europene mai severe privind migraţia ilegală

Speranţele României şi Bulgariei pentru o decizie a Consiliului Justiţie şi Afaceri Interne din octombrie privind primirea în spaţiul Schengen...

Politici europene mai severe privind migraţia ilegală
Victor Negrescu (Photographer: Mathieu CUGNOT Copyright: © European Union 2024 - Source : EP)
Alo, Bruxelles? marți, 29 octombrie 2024

Diminuarea creditelor de angajament, o problemă pentru țările UE

Eurodeputații au stabilit suma totală a creditelor de angajament pentru proiectul de buget al anului viitor la aproape 201 de miliarde de euro, cu...

Diminuarea creditelor de angajament, o problemă pentru țările UE
Johannes Hahn (Photographer: Genevieve ENGEL Copyright: © European Union 2024 - Source : EP)
Alo, Bruxelles? luni, 28 octombrie 2024

Criminalitatea organizată, o amenințare majoră la adresa securității interne a Uniunii Europene

Parlamentul European a organizat recent o dezbatere cu titlul „Criminalitatea gravă și organizată, o amenințare majoră la adresa securității...

Criminalitatea organizată, o amenințare majoră la adresa securității interne a Uniunii Europene
Alo, Bruxelles? vineri, 25 octombrie 2024

Parteneriate internaționale durabile

Ca răspuns la evoluția peisajului geopolitic și geoeconomic și la provocările globale, printre care se numără și decalajul tot mai mare în...

Parteneriate internaționale durabile
Alo, Bruxelles? joi, 24 octombrie 2024

Finlanda nu este de acord cu prelungirea Cadrului temporar de criză şi tranziţie

Ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei, Uniunea Europeană a adoptat Cadrul temporar de criză și de tranziție prin care a instituit o...

Finlanda nu este de acord cu prelungirea Cadrului temporar de criză şi tranziţie
Alo, Bruxelles? miercuri, 23 octombrie 2024

Transformări ale industriei auto din Uniunea Europeană

Uniunea Europeană este al doilea cel mai mare producător   de vehicule, după China, și înaintea Statelor Unite ale Americii. Mai mult de 10%...

Transformări ale industriei auto din Uniunea Europeană
Alo, Bruxelles? marți, 22 octombrie 2024

Ucraina trebuie sprijinită pe toate palierele

Rezoluția, care stabilește prima poziție oficială a Parlamentului European nou-ales cu privire la războiul de agresiune al Rusiei împotriva...

Ucraina trebuie sprijinită pe toate palierele

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company