Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Pachetul de Mobilitate

Având scopul de a reforma condiţiile de lucru ale transportatorilor din Uniunea Europeană, Pachetul de Mobilitate a fost negociat în toamna anului trecut.

Pachetul de Mobilitate
Pachetul de Mobilitate

, 20.01.2020, 11:37


Negociat de către Parlament și Consiliu, Pachetul de Mobilitate a trecut într-o formă care nu a fost agreată de transportatorii din unele state membre. Propus de Comisia Europeană în mai 2017, acest pachet legislativ, care a avut ca scop reformarea condiţiilor de lucru ale transportatorilor, a împărţit Uniunea Europeană în două tabere, una a ţărilor din Vest care doreşte o legislaţie strictă, cealaltă, a ţărilor din partea estică a continentului, care s-a exprimat în favoarea unei legislaţii mai suple. Unii îi acuză pe ceilaţi de dumping social, ceilalţi le reproşează că în această legislaţie se regăseşte o formă de protecţionism. În forma în care a fost negociat, Pachetul de mobilitate pare a fi în avantajul unor state membre din vestul Europei.



Europarlamentarul Marian Jean Marinescu, din grupul Popularilor Europeni, remarca, în toamna anului trecut, rapiditatea cu care a trecut acest pachet, la finalul de mandat al Comisiei Juncker:


„Despre pachetul de mobilitate, cum este denumit, acolo unde sunt trei regulamente, unul este pe cabotaj, adică pe transportul într-o ţară, alta decât cea în care ai sediul companiei, despre timpii de condus şi de odihnă şi al treilea regulament despre situaţia când se consideră că şoferul este muncitor detaşat, deci acest pachet de mobilitate a fost încheiat printr-un trilog, un trilog al cărui rezultat pe mine mă nemulţumeşte foarte, foarte mult. După părerea mea, cu prevederile care au fost finalizate prin acest acord, acest pachet nu este în conformitate cu Tratatul european, în special cu una din libertăţile fundamentale, libertatea serviciilor.”



Acest Pachet va intra în vigoare în forma deja convenită sau sunt posibile modificări ale acestuia? Ne explică europarlamentarul Marian Jean Marinescu:


„Comisia Europeană a reacţionat şi ea, şi a luat o hotărâre, a declarat că nu este mulţumită de acest pachet, de câteva prevederi din acest pachet, în special de întoarcerea camionului la 8 săptămâni acasă şi va elabora un studiu de impact atât pentru acest subiect în particular, dar şi în ceea ce priveşte impactul asupra pieţei interne, ceea ce este foarte important, pentru mine, cel puţin. Şi, în conformitate cu rezultatele, va utiliza libertatea de a propune modificări la acest pachet. Este timp pentru că două dintre cele trei regulamente, este vorba despre cabotaj şi de detaşare întră în vigoare la 18 luni după publicarea, după intrarea în vigoare a acestor regulamente, care se întâmplă la 20 de zile după publicarea în Monitorul Oficial. După aprecierile mele, acest lucru se va întâmpla undeva în decembrie 2021, ianuarie 2022, deci este timp pentru acest lucru. Pe de altă parte, eu sunt absolut convins că vor fi state care vor acţiona la Curte în momentul în care aceste regulamente vor apărea în Monitorul oficial şi sper ca şi România să facă acelaşi lucru.”



Transportatorii din România contestă unele prevederi ale acestui Pachet. Una dintre acestea se referă la obligaţia de a aduce autovehiculele în ţară la fiecare 8 săptămâni, ceea ce ar fi în contradicţie cu Pactul Ecologic European al noii Comisii deoarece va determina creşterea semnificativă a curselor fără încărcătură în UE şi, implicit, a emisiilor de dioxid de carbon.





Kaja Kallas (Photographer: Laurie DIEFFEMBACQ Copyright: © European Union 2025 - Source : EP)
Alo, Bruxelles? vineri, 07 noiembrie 2025

Global Gateway 2025

Bazându-se pe succesul Forumului Global Gateway inaugural din 2023, care a evidențiat inițiativele de investiții externe ale Uniunii Europene,...

Global Gateway 2025
Ștefan Mușoiu, eurodeputat (Photographer: Alain ROLLAND Copyright: © European Union 2025 - Source : EP)
Alo, Bruxelles? joi, 06 noiembrie 2025

Susținerea lanțului de aprovizionare agricol în fața schimbărilor climatice

Fermierii europeni se confruntă cu o listă uriașă de provocări din cauza schimbărilor climatice – producții mai mici la hectar, reducerea...

Susținerea lanțului de aprovizionare agricol în fața schimbărilor climatice
Antonio Costa, președintele Consiliului European (Foto: Copyright: European Union)
Alo, Bruxelles? miercuri, 05 noiembrie 2025

Parteneriatul Uniunea Europeană – Egipt

În urmă cu 14 ani, în 2011, primăvara arabă din Egipt înlătura regimul Mubarak și instabilitatea domina politica internă până în 2014....

Parteneriatul Uniunea Europeană – Egipt
Maria Grapini (Photographer: Fred MARVAUX Copyright: © European Union 2025 - Source : EP)
Alo, Bruxelles? marți, 04 noiembrie 2025

Măsuri de apărare comercială luate de UE

UE şi China reprezintă împreună aproape 30% din comerţul mondial cu bunuri şi servicii şi peste o treime din PIB-ul mondial, în condiţiile...

Măsuri de apărare comercială luate de UE
Alo, Bruxelles? luni, 03 noiembrie 2025

Strategia pentru reînnoirea generațiilor în agricultură

Comisia Europeană a prezentat o Strategie privind reînnoirea generațiilor în agricultură, care stabilește o foaie de parcurs clară pentru...

Strategia pentru reînnoirea generațiilor în agricultură
Alo, Bruxelles? vineri, 31 octombrie 2025

Siguranța rutieră în atenția Parlamentului european

Aproape 20.000 de decese sunt cauzate de accidente rutiere. Acesta este tragicul bilanț al anului 2024 în UE, deși cifra a scăzut cu 3 % față...

Siguranța rutieră în atenția Parlamentului european
Alo, Bruxelles? joi, 30 octombrie 2025

O strategie europeană pentru Alzheimer și alte tipuri de demență

Boala Alzheimer și alte tipuri de demență se numără printre cele mai mari provocări ale sănătății publice, afectând milioane de europeni,...

O strategie europeană pentru Alzheimer și alte tipuri de demență
Alo, Bruxelles? miercuri, 29 octombrie 2025

Noutăţi în Pactul pentru Mediterană

Agenda pentru Mediterana a fost adoptată în 2021, într-o încercare de a crea un parteneriat între egali, bazat pe potenţialul regiunii. În...

Noutăţi în Pactul pentru Mediterană

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company