Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Campanie pentru un stil de viață sănătos

Comisia Europeană lansează o nouă campanie pentru promovarea unui stil de viață sănătos în rândul europenilor.

Campanie pentru un stil de viață sănătos
Campanie pentru un stil de viață sănătos

, 28.09.2021, 22:17

Comisia Europeană a anunțat, pe 23 septembrie, lansarea campaniei HealthyLifestyle4All (Stil de viață sănătos pentru toți) prin care va promova un stil de viață sănătos, pentru toate generațiile și grupurile sociale, cu scopul de a îmbunătăți sănătatea și bunăstarea europenilor.



Stil de viață sedentar și consum redus de legume și fructe în rândul europenilor



Potrivit celui mai recent sondaj Eurobarometru, aproape jumătate dintre europeni nu desfășoară niciodată activități sportive, iar proporția acestora a crescut treptat în ultimii ani. Numai 1 din 7 persoane în vârstă de cel puțin 15 ani mănâncă zilnic cel puțin cinci porții de fructe sau legume, iar 1 din 3 europeni nu consumă fructe sau legume în fiecare zi.



În același timp, mai subliniază Comisia Europeană, stilurile de viață sănătoase contribuie la reducerea incidenței unei serii de boli netransmisibile. De exemplu, este cert că peste 40% din cazurile de cancer pot fi prevenite, iar alimentația nesănătoasă și stilurile de viață sedentare sunt principalii factori determinanți.



Noua campanie a fost concepută în jurul a trei obiective principale: creșterea gradului de sensibilizare cu privire la un stil de viață sănătos la nivelul tuturor generațiilor; sprijinirea unui acces mai ușor la sport, la activități fizice și la o alimentație sănătoasă, cu un accent special pe incluziune și nediscriminare, pentru a ajunge la grupurile defavorizate și pentru a le implica; promovarea unei abordări globale la nivelul politicilor și sectoarelor, corelând alimentele, sănătatea, bunăstarea și sportul.



Finanțare mărită pentru Erasmus+, Orizont Europa și Eu4Health



Una dintre primele măsuri pe care Comisia Europeană urmează să le pună în aplicare, în calitate de coordonator al campaniei, este acordarea unui sprijin financiar mai mare. Astfel, Executivul european va pune la dispoziție 470 de milioane de euro pentru acțiuni în domeniul sportului în cadrul programului Erasmus+, alte 290 de milioane de euro în cadrul programului Orizont Europa și 4,4 milioane de euro în cadrul programului EU4Health.


De asemenea, va fi creat un nou premiu intitulat Be Active Across Generations Award ce va fi acordat pentru recunoașterea importanței sportului la diferite vârste.



Săptămâna europeană a sportului, mai populară ca oricând



Comisia va lansa și o aplicație mobilă pentru prevenirea cancerului, al cărei scop este sensibilizarea populației cu privire la importanța unui stil de viață sănătos pentru prevenirea cancerului. Nu în ultimul rând, va fi dezvoltată și actualizată o bază de date a ingredientelor alimentare care va conțină informații privind calitatea nutrițională a produselor alimentare prelucrate vândute în UE pentru a promova produse alimentare mai sănătoase și, implicit, pentru a descuraja consumul de produse cu un conținut mare de sare, zahăr și grăsimi.



Campania HealthyLifestyle4All a fost lansată la începutul Săptămânii europene a sportului 2021, care are loc în perioada 23-30 septembrie pe tot continentul, începând cu anul 2015. De altfel, Săptămâna europeană a sportului a devenit cea mai mare campanie europeană de promovare a sportului și a activității fizice cu o participare record de 15,6 milioane de participanți activi la peste 32.000 de evenimente organizate anul trecut, în țările europene.

Sursa foto: Piotr Cichosz / unsplash.com
hashtagEuropa vineri, 17 octombrie 2025

Televiziunea și Facebook, cele mai accesate surse de informare

Posturile de televiziune rămân principala sursă de informare pentru români, dar și pentru majoritatea rezidenților din UE. Facebook rămânea...

Televiziunea și Facebook, cele mai accesate surse de informare
Foto: Erik Odiin / unsplash.com
hashtagEuropa marți, 14 octombrie 2025

Călătoriile și turismul din UE își continuă ascensiunea

În 2024, Uniunea Europeană a înregistrat circa 1,19 miliarde de călătorii în interes personal și de afaceri efectuate, o creștere de  4,4%...

Călătoriile și turismul din UE își continuă ascensiunea
Foto: Anastasiia Chepinska unsplash.com
hashtagEuropa vineri, 10 octombrie 2025

Măsuri de protejarea a fermierilor în cadrul viitorului acord UE-Mercosur

Comisia Europeană a propus un nou regulament care urmărește să ofere fermierilor europeni garanții în contextul viitorului acord comercial...

Măsuri de protejarea a fermierilor în cadrul viitorului acord UE-Mercosur
Foto: Seyi Ariyo / unsplash.com
hashtagEuropa marți, 07 octombrie 2025

UE, aproape de obiectivul privind educația înaltă a tinerilor

În anul 2024, 44,2% dintre tinerii cu vârste între 25 și 34 de ani din UE au absolvit o formă de învățământ terțiară, nivelurile ISCED...

UE, aproape de obiectivul privind educația înaltă a tinerilor
hashtagEuropa sâmbătă, 04 octombrie 2025

Ursula von der Leyen anunță o nouă strategie pentru aplicarea AI în UE

  Prezentă vineri la Torino, la evenimentul intitulat „Săptămâna tehnologiei italiene”, președinta Comisiei Europene, Ursula von der...

Ursula von der Leyen anunță o nouă strategie pentru aplicarea AI în UE
hashtagEuropa miercuri, 01 octombrie 2025

Predarea limbilor străine în școli și accesul preșcolarilor la grădinițe

6,4% dintre elevii din învățământul primar din Uniunea Europeană învățau două sau mai multe limbi străine în 2023, o proporție în...

Predarea limbilor străine în școli și accesul preșcolarilor la grădinițe
hashtagEuropa vineri, 26 septembrie 2025

România și programul SAFE

România va elabora până la jumătatea lunii viitoare propunerile sale pentru Programul SAFE (Acțiunea pentru securitatea Europei) prin care țara...

România și programul SAFE
hashtagEuropa marți, 23 septembrie 2025

Vârsta la care tinerii europeni părăsesc casa părintească

În 2024, tinerii din Uniunea Europeană au părăsit locuința părinților la o vârstă medie de 26,2 ani, potrivit datelor publicate luni de...

Vârsta la care tinerii europeni părăsesc casa părintească

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company