Informații necesare pentru a evita riscurile muncii în străinătate
Departamentul Consular al Ministerului Afacerilor Externe atenționează românii care au oferte în afara țării pentru locuri de muncă să aibă actele și informațiile corecte pentru a evita posibile riscuri, abuzuri sau înșelătorii.

Radio România Internațional, 24.08.2025, 12:22
Departamentul Consular al Ministerului Afacerilor Externe atenționează românii care au oferte în afara țării pentru locuri de muncă să aibă actele și informațiile corecte pentru a evita posibile riscuri, abuzuri sau înșelătorii.
Înainte de plecare, este obligatoriu ca pașaportul sau cartea de identitate să fie valabile. Contractul de muncă trebuie să fie semnat și tradus într-o limbă pe care lucrătorul o înțelege. Datele privind asigurarea medicală, precum și toate informațiile legate de cazarea și transport și sunt, de asemenea, esențiale pentru ofertele de lucru în afara țării.
Totodată, lucrătorii trebuie să cunoască identitatea angajatorului, locul exact unde se va desfășura activitatea, condițiile de cazare și modalitatea de încasare a salariului. Indiferent dacă munca este în agricultură, construcții sau alt domeniu, drepturile lucrătorilor trebuie respectate, chiar dacă activitatea este temporară.
Departamentul Consular al MAE mai trage un semnal de alarmă asupra abuzurilor care nu trebuie acceptate.
Pentru o informare corectă, cei interesați sunt sfătuiți să consulte surse oficiale precum site-ul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale și portalul european EURES, disponibil în limba română.