Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Televiziunea și Facebook, cele mai accesate surse de informare

Televiziunea este principala sursă de informare pentru populație UE, însă tinerii preferă rețelele sociale, potrivit unui sondaj Eurobarometru.

Sursa foto: Piotr Cichosz / unsplash.com
Sursa foto: Piotr Cichosz / unsplash.com

, 17.10.2025, 09:02

Posturile de televiziune rămân principala sursă de informare pentru români, dar și pentru majoritatea rezidenților din UE. Facebook rămânea cea mai accesată platformă socială pentru informații. De altfel, rețele de socializare sunt principala sursă de informare pentru tinerii europeni.

Datele unui sondaj Eurobarometru privind rețelel sociale, publicat joi, arată că aproape trei sferturi dintre români (72%) folosesc televiziunea ca principală sursă pentru obținerea de informații referitoare la subiecte sociale și politice de actualitate. Un procent asemănător (71%) preferă posturile TV și pentru informațiile legate de politica UE.

Proporția este mai mare în rândul populației de peste 55 de ani. Astfel, 85% dintre persoanele din această categorie de vârstă aleg televiziunile ca sursă de informații socio-politică și 82% pentru a fi la curent cu noutățile legate de blocul comunitar.

A doua sursă de informare pentru români sunt motoarele de căutare (Google Search, Bing ș.a), numite de mai bine de jumătate dintre cei intervievați (52%) pentru a fi la curent cu situația internă, respectiv de 40% pentru informațiile legate de UE.

Rețelele sociale (Facebook, TikTok, X etc.) sunt folosite de către  48% dintre români  ca sursă de informații privind viața social-politică internă și de 40% pentru cea europeană. În topul preferințelor se situează Facebook, rețea folosită de 76% dintre respondenții din țara noastră pentru subiecte interne, respectiv de 58% pentru subiecte europene. Urmează platforma YouTube, preferată de 66% pentru subiecte interne și de 57% pentru subiecte legate de UE. Totodată, 47% dintre cei chestionați urmăresc creatori de conținut și așa-numiții influenceri pentru a fi la curent cu actualitatea internă (37% pentru actualitatea europeană).

Întrebați cât de des cred că au fost expuși dezinformării în ultimele 7 zile, 23% dintre români au răspuns „foarte des” (12% media UE) și 32% „deseori” (23% în UE).

La nivel european, 71% dintre respondenți au indicat televiziunea ca principală sursă de informare. Însă, pentru tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani, sursa cea mai utilizată o reprezintă platformele de comunicare socială (65 %, respectiv 66% în România).

Din totalul europenilor care că utilizează social media pentru a se informa despre subiectele sociale și politice curente, 46 % au declarat că preferă postările scurte, bazate pe text, iar 41 % videoclipurile scurte. De asemenea, 47% preferă videoclipuri ce explorează în profunzime subiectele de actualitate, 44% interviurile cu experți, în timp ce 42% apreciază interviurile cu oameni obișnuiți sau cetățeni afectați de problemele abordate.

Rezultatele sondajului indică o combinație de consum activ și pasiv de informații sociale și politice pe rețelele de socializare, mulți utilizatori căutând intenționat conținut (66%) și întâlnindu-l în mod neașteptat în timpul navigării ocazionale (76%). Respondenții interacționează cu conținutul social și politic pe rețelele de socializare în principal prin citirea sau vizualizarea materialelor din fluxurile lor (38%) sau prin aprecierea ori reacționarea la postări (36%).

Sondajul de opinie a fost realizat în statele membre UE în perioada 11 – 18 iunie 2025 pe un eșantion de persoane cu vârsta de cel puțin 15 ani.

 

 

Sursa foto: geralt / pixabay.com
hashtagEuropa joi, 11 decembrie 2025

Eurobarometru: Încredere în moneda unică și sprijin pentru Ucraina

Trei sferturi dintre europeni (74%) sunt de părere că țara lor a beneficiat de pe urma apartenenței la UE, arată ultimul sondaj Eurobarometru...

Eurobarometru: Încredere în moneda unică și sprijin pentru Ucraina
Foto: dylan nolte / unsplash.com
hashtagEuropa marți, 09 decembrie 2025

Sondaj BEI: Companiile românești măresc investițiile, inclusiv pentru digitalizare

Ponderea firmelor românești care investesc a crescut la 78%, dar rămâne sub media UE de 86%, potrivi unui sondaj al Băncii Europene de...

Sondaj BEI: Companiile românești măresc investițiile, inclusiv pentru digitalizare
Sursa foto: pixabay.com
hashtagEuropa vineri, 05 decembrie 2025

Date privind persoanele cu dizabilități din UE

Persoanele cu dizabilități din Uniunea Europeană continuă să întâmpine dificultăți privind accesul la asistență medicală, educație,...

Date privind persoanele cu dizabilități din UE
Sursa foto: geralt / pixabay.com
hashtagEuropa miercuri, 03 decembrie 2025

Încrederea în UE, mai scăzută în mediul rural

  Încrederea în Uniunea Europeană este la cel mai ridicat nivel din 2008 până în prezent, dar decalajul dintre mediul rural și cel urban...

Încrederea în UE, mai scăzută în mediul rural
hashtagEuropa vineri, 28 noiembrie 2025

Comerțul online în regiunile UE

Comerțul online din Uniunea Euopeană înregistrează diferențe semnificative între sudul și nordul Europei. Anul trecut, 23 de regiuni NUTS 2...

Comerțul online în regiunile UE
hashtagEuropa marți, 25 noiembrie 2025

Captura de pește a flotei UE

  Valoarea totală a produselor pescărești debarcate anul trecut în UE a fost de 5,5 miliarde euro, potrivit datelor publicate de Eurostat....

Captura de pește a flotei UE
hashtagEuropa vineri, 21 noiembrie 2025

Producția de lapte a Uniunii Europene

Fermierii din UE au produs aproximativ 161,8 milioane de tone de lapte crud în 2024, arată datele publicate joi de Eurostat. Cantitatea este cu 0,9...

Producția de lapte a Uniunii Europene
hashtagEuropa luni, 17 noiembrie 2025

Estimările Comisiei Europene privind economia României și a UE

România va avea o creștere economică de 0,7% în acest an, potrivit previziunilor economice ale Comisiei Europene, în scădere de la 1,4% în...

Estimările Comisiei Europene privind economia României și a UE

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company