Cele mai atractive destinaţii pentru străini
Turiştii străini care vizitează România preferă city break-uri în marile oraşe, precum şi circuitele culturale care includ destinaţii precum Bran, Sinaia şi Sighişoara.
Ștefan Baciu, 11.11.2025, 16:01
Anul trecut, turismul mondial a revenit la cifrele de dinaintea pandemiei în ceea ce priveşte numărul de vizitatori şi volumul încasărilor. România încearcă să fie cât mai vizibilă pe această piaţă, în creştere şi în acest an în pofida provocărilor, participând la cele mai importante târguri de turism la nivel internaţional, precum World Travel Market (WTM) London, organizat între 4 şi 6 noiembrie. A fost un eveniment cu o anvergură globală, cu peste 4 mii de expozanţi din 180 de ţări şi cu un bogat program de conferinţe. Standul României, în care s-au reunit reprezentanţi ai unor tour-operatori, ai unor hoteluri şi ai unor municipalităţi, a pus în valoare, inclusiv cu ajutorul unor ansambluri folclorice, autenticitatea culturală, frumusețea naturală și tradițiile locale. Vizitatorii au fost invitaţi să descopere o destinație complexă, de la castele impunătoare și sate pitorești, la orașe care propun evenimente deosebite, precum şi o gastronomie locală rafinată.
La World Travel Market de la Londra a participat şi Adrian Voican, vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, care a subliniat care sunt cele mai cerute destinaţii din România: „Pentru cei care vor să zboare în România, sunt 160 de zboruri pe săptămână, ceea ce este impresionant și destinațiile sunt multiple. Oamenii sunt interesați și de litoralul românesc, ceea ce mi se pare oarecum o noutate. România nu era cunoscută atât de mult pentru litoral, cât mai ales pentru city break-urile în București și orașele mari cu aeroporturi, adică Iași, Cluj, Oradea, Timișoara și pentru circuitele culturale, cu vizite la Sinaia, la Bran, la Sighișoara.
Acum văd un interes diversificat, inclusiv pentru Delta Dunării, chiar dacă este într-o zonă apropiată de Ucraina. Și văd foarte mult interes al țărilor din Orientul îndepărtat, de exemplu India.
De când România este în spaţiul Schengen, turişti din țările foarte îndepărtate pot să vină și să viziteze România la pachet cu Bulgaria sau Ungaria. Și am văzut asta și pentru turiștii care vin din Indonezia, din Vietnam, din Australia.”
Conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, în primele opt luni ale anului 2025, România a primit 98 de mii de de turiști britanici, înregistrând o creștere de aproape 14% față de aceeași perioadă din 2024. Astfel, Regatul Unit se clasează pe locul 4, după Germania, Italia și Israel. Britanicii preferă marile orașe, dar și satele tradiționale, fiind atrași de valorile autentice și bucătăria locală.
Unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din România este castelul Bran. Situat la circa 30 de km de oraşul Braşov, pe o rută comercială medievală care conecta sudul Transilvaniei cu principatul Valahiei, castelul Bran este astăzi un obiectiv în care vizitatorii pot afla multe lucruri despre istoria casei regale a României, dar şi poveşti despre vampiri şi vârcolaci, într-o expoziţie tematică numită ”O istorie a spaimelor în Transilvania”, inspirată de faptul că în satele din jurul Branului, dar nu numai, oamenii credeau în existenţa unor spirite malefice.
O altă atracţie pentru turiştii străini, situată relativ aproape de Castelul Bran, este Castelul Peleş, fostă reşedinţă de vară a familiei regale. Aflat în staţiunea Sinaia, de pe Valea Prahovei, o destinaţie de top a României, Castelul Peleş reprezintă o îmbinare a mai multor stiluri arhitecturale, în sălile din circuitul de vizitare sunt expuse tapiserii, tablouri, colecţii de arme şi obiecte ornamentale.
România va „juca”, putem spune, pe teren propriu la următorul eveniment de promovare a atracţiilor turistice şi anume la Târgul de Turism al României, organizat în perioada 20 – 23 noiembrie, la Complexul expoziţional ROMEXPO din Bucureşti, la care au confirmat participarea şi expozanţi din Bulgaria, China, Israel, Italia, Serbia şi Slovacia.