Звинувачення на адресу журналістів Sky News

Звинувачення на адресу журналістів sky news Унаслідок розслідування інформації, представленої в сюжеті телеканалу SKY NEWS про контрабанду зброї з України до Західної Європи через Румунію, прокурори порушили кримінальне провадження проти британських журналістів.

Журналістський матеріал спричинив величезний міжнародний скандал із залученням румунського правосуддя. Прокурори Управління з розслідування організованої злочинності та тероризму Генеральної Прокуратури Румунії порушили кримінальне провадження проти трьох членів знімальної групи британського телеканалу Sky News, котрі зняли сюжет про нібито незаконну торгівлю зброєю в нашій країні. 


Прокурори планують заслухати британських журналістів за допомогою міжнародної комісії з питань правової допомоги у кримінальних справах. Це очевидне грубе маніпулювання і псевдо-розслідування британських репортерів може негативно вплинути на безпеку румунської держави, - зазначається в мотивувальній частині рішення Апеляційного суду Бухареста про вжиття запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо двох громадян Румунії, які в репортажі видали себе за торговців зброєю та посередника, який познайомив їх з британськими журналістами.


Щонайменше 30 діб мають відсидіти вони за ґратами за звинуваченням у створенні організованого злочинного угрупування, порушенні правил зберігання, носіння або перевезення вогнепальної зброї і боєприпасів та наданні завідомо неправдивої інформації. У ході слідства було встановлено, що так зване журналістське розслідування не мало в основі реальних фактів та обставин, а було вигадане репортерами, які поширили фейкову інформацію. 


Британці, за даними слідства, знали, що герої сюжету не були торговцями зброєю, а мисливцями, а знята зброя була мисливською, на зберігання якої вони мали дозвіл. Крім того британські журналісти 31 липня, коли був знятий сюжет, наполягали на тому, щоб фейкові торговці зброєю говорили румунською, а не рідною угорською мовою та чітко дотримувалися сценарію, який вони отримали від журналіста Sky News Стюарта Рамсея. Як пізніше зізналися за участь вони отримали 2000 євро.


Ще більш прикрою ситуацію робить те, що телеканал Sky News вважається надійними джерелом інформації і чесність британських журналістів завжди наводилася як приклад для молодих вільних ЗМІ в Румунії. Репортаж був поширений в румунських та іноземних ЗМІ, а представлена в ньому інформація викликала як несхвальне ставлення до румунської держави, так і почуття небезпеки серед населення.  Прем'єр-міністр Дачіан Чолош назвав репортаж неприйнятним і сказав, що не можна паплюжити країну без будь-яких доказів, у той час як міністр юстиції Ралука Пруне заявила, що румунська влада зобов'язана відреагувати на цей інцидент.


Приперті до стіни та опинившись під лавиною звинувачень про порушення найелементарніших правил журналістської професії як телеканал Sky News, так і автор репортажу Стюарт Рамсей, дедалі стверджують, що це реальна історія, але тетеп вони не в змозі переконати в цьому навіть свою вірну аудиторію.



www.rri.ro
Publicat: 2016-08-18 14:46:00
Vizualizari: 95
TiparesteTipareste