Asociația de Dezvoltare a Filmului Românesc (ADFR)

asociația de dezvoltare a filmului românesc (adfr) Începând de la sfârșitul anului 2020, Asociația de Dezvoltare a Filmului Românesc reprezintă industria cinematografică de film din România în cadrul European Film Promotion, prestigioasa rețea de promovare a industriilor cinematografice europene

Începând de la sfârșitul anului 2020, Asociația de Dezvoltare a Filmului Românesc (ADFR) reprezintă industria cinematografică de film din România în cadrul European Film Promotion (EFP), prestigioasa rețea de promovare a industriilor cinematografice europene. După un an de absență, România face din nou parte din rețeaua EFP, ADFR devenind cel de-al 38-lea membru al rețelei, care va promova și reprezenta interesele cinematografice românești la nivel european. 


Asociația de Dezvoltare a Filmului Românesc (ADFR), a fost înființată la începutul anului 2017 și este o organizație nonguvernamentală, care are ca scopuri principale sprijinirea producției și distribuției de film independent și dezvoltarea unor noi comunități de cineaști și cinefili în România. ADFR susține promovarea filmului românesc și european prin publicarea revistei online bilingvă Films in Frame și oferă granturi în situații excepționale, destinate independenților din cinematografie care au rămas fără surse de venit.  


Laura Mușat, fondatoarea Asociației de Dezvoltare a Filmului Românesc (ADFR).  "Este o asociație pe care am înființat-o la sfârșitul lui 2016, la scurt timp după ce am absolvit School of Film, Media & Performance Londra. Atunci am luat hotărârea de a înființa ADFR, în primul rând dintr-o nevoie personală de a acoperi niște goluri ale industriei de film din România sau măcar de a încerca să pun umărul la reducerea acestor goluri. În cadrul ADFR avem multe proiecte, dar poate cel mai lăudabil este revista de cinema online Films in Frame, revistă care poate fi găsită online. Este o revistă cu conținut zilnic și pot spune că mă mândresc cu o echipă de jurnaliști și critici de film dintre cei mai buni: Ionuț Mareș, Victor Morozov, Georgiana Mușat, Flavia Dima și lista poate continua. Le sunt recunoscătoare că au avut încredere să intre în acest proiect pe care l-am început de la zero, pentru că revista este încă la început, a fost lansată în octombrie 2019. 

În Films in Frame discutăm toate filmele importante ale momentului, dezbatem în special cinematografia europeană și cinema-ul independent și avem diferite tipuri de material, conținutul revistei este foarte divers și încercăm să acoperim tot ce se întâmplă. Revista reprezintă și o modalitate de a promova filmul românesc și filmul independent din întreaga lume și de a ajunge astfel la un public cât mai larg, pe care sperăm să îl putem convinge să meargă într-o sală de cinema și să vadă un film care nu este un blockbuster american."

            

The Script Contest este primul proiect marca ADFR și a fost lansat la sfârșitul anului 2016, sub forma unui concurs de scenarii de scurtmetraj. Cu fiecare ediție, concursul a crescut, transformându-se într-un workshop și o rezidență pentru scenariști cu proiecte de scurtmetraj. Anul acesta, înscrierile au avut loc între 1 martie și 24 aprilie. Laura Mușat. "Scopul rezidenței este de a găsi scenariști și de a-i învăța să scrie, să-și dezvolte talentul. La noi, în România, se știe că cei mai cunoscuți regizori își scriu singuri scenariile. Este lăudabil și unii dintre ei sunt foarte buni scenariști. Dar când a scrie singur scenariul este mai degrabă o problemă de orgoliu, cred că este preferabil să apelezi la un scenarist. Doar că sunt foarte puțini. Din cauza că majoritatea regizorilor își scriu singuri scenariile, cred că scenariștii sunt ușor descurajați, nu știu cum să pătrundă în această mică industrie de film. Miza noastră, prin The Script Contest, este de a găsi scenariști buni. În cadrul rezidenței care durează o săptămână, cei selecționați au parte de întâlniri cu diferiți cineaști din industrie care îi ghidează, le dau feedback pe scenarii și astfel se ajunge la o formulă cât mai satisfăcătoare iar la final este ales un câștigător. 

Cel mai bun scenariu este apoi produs într-un film de scurtmetraj. Rezidența înseamnă șapte zile unde scenariștii au parte de workshopuri, masterclass-uri, dezbateri, discuții pe marginea scenariilor scrise, urmând ca în această perioadă acestea să fie rescrise pe baza tuturor informațiilor primite. Rezidența se desfășoară în județul Brașov, în satul Cobor, un sat unde n-ai semnal la telefon, un loc situat departe de agitația unui oraș, unde te poți concentra și lucra în liniște la proiectul tău. La finalul rezidenței, concurenții trimit scenariile rescrise juriului și în felul acesta este ales un câștigător. Rezidența The Script Contest a avut loc și anul trecut. Alături de colegii noștri de la TIFF (Festivalul Internațional de Film Transilvania) am reușit să ne ducem proiectele la bun sfîrșit, în condiții de maximă siguranță, fizic. Inițiat, rezidența trebuia să se întâmple în martie, dar am mutat-o în august, tocmai pentru a putea avea loc."


www.rri.ro
Publicat: 2021-05-01 04:16:00
Vizualizari: 382
TiparesteTipareste