De curând, a devenit oficial al 46-lea membru al European Dancehouse Network.
De curând, a devenit oficial al 46-lea membru al European Dancehouse Network. Este un spaţiu neconvenţional de dezvoltare coregrafică aflat în centrul Bucureştiului. Este creativ, deschis tuturor iubitorilor dansului, dar şi celor interesaţi să se descopere, prin dans. Este liber. Vorbim despre AREAL - spaţiu de dezvoltare coregrafică, cu unul dintre coregrafii ce îl conduce, Cosmin Manolescu, dar şi despre un atelier provocator desfăşurat la început de iunie.
Coregraful Cosmin Manolescu despre atelierul "Corpuri. Vise. Provocări": "Atelierul de la AREAL - spaţiu de dezvoltare coregrafică este un nou format de întâlnire, dialog, cred că şi un spaţiu de creativitate, în jurul viselor, al dansului contemporan şi, desigur, a provocărilor, pentru că formatele mele de atelier sunt mai atipice. Spaţiul Areal este un spaţiu nou deschis la Bucureşti, condus de patru coregrafi, eu sunt unul dintre ei, Cristina Lilenfeld, Alexandra Bălăşoiu şi Valentina De Pliante fac şi ele cursuri şi ateliere de dans în formate diferite, urmează un retreat de dans contemporan în insulele greceşti, în insula Gavdos şi Creta, iar la începutul lunii august vom dansa la Techirghiol şi la Marea Neagră."
L-am întrebat pe Cosmin Manolescu prin ce este provocator acest atelier "În primul rând cred că temele propuse de participanţi sunt provocatoare, cred că avem nevoie să ne mişcăm şi să experimentăm emoţiile în formate diferite, cred că este important să ieşim din starea în care ne-a adus pandemia, o stare de moale, de lâncezeală, de stat acasă, singuri, destul de departe de oameni, de activităţile culturale şi cred că acest format, pe lângă întâlnirea cu emoţiile, cu traumele corpului, cu o metodă de lucru personală, care se învârte în jurul corpului emoţional, cred că crează nişte conexiuni între oameni, deschide sufletul şi corpul."
În atelier, participaţii au discutat despre traumele și semnele corpului, despre vise, au explorat, dansând în cerc, mişcarea cu ochii închişi, iar cu degetele au atins zonele în care există o traumă, au dansat cu inima, cu sărutul şi câte şi mai câte, până la a dansa în zorii zilei cu oraşul, spre deliciul sau uimirea sau chiar indignarea trecătorilor.
L-am întrebat pe Cosmin Manolescu cine participă la atelierele lui, atât de speciale: "Sunt oameni foarte diverşi, jurnalişti culturali, oameni care au mai făcut dans cu mine, oamnei care se află la prima întâlnire cu dansul contemporan şi acesta e lucrul care mie îmi place foarte mult, când oameni noi descoperă un univers, cred eu foarte creativ şi foarte liber. În esenţă sunt oameni frumoşi şi liberi, care se caută pe ei."
Şi, evident, am ajuns şi la întrebarea de fond: ce este de fapt dansul contemporan? "E o întrebare pe care o tot punem şi pe care am pus-o şi eu de mai multe ori, ce este dansul contemporan. Pentru mine, dansul contemporan etse o formă de libertate, o formă de curaj, de a-ţi asuma anumite lucruri, de a te întâlni cu tine şi cu corpul tău şi cu emoţiile tale, de a ieşi un pic către oameni, către oraş, către natură. Pentru că aceastea sunt elementele cu care eu, în general, lucrez, de ceva vreme. Mi se pare că dansul contemporan ne modifică viaţa, într-un mod pozitiv, ne aduce mai aproape de oameni şi cred că ne face un pic mai buni."
L-am invitat pe Cosmin Manolescu să ne spună o întrebare care nu i s-a pus şi la care ar vrea să răspundă: "De exemplu, o întrebare posibilă: de ce dansul contemporan nu se dezvoltă? Există o serie de factori, unii sunt obiectivi, alţii poate subiectivi. În primul rând, peste tot, dansul este considerat o cenuşăreasă, deşi, din punctul meu de vedere, e o artă care dezvoltă atât sufletul, cât şi mintea şi corpul. E o artă complexă, care se foloseşte în primul rând de corp şi cred că dacă am dansa mai mult de când suntem mici şi dacă am dansa şi în universitate, dacă în loc de sport ar fi o materie opţională, cred că ar fi un mare câştig pentru noi, pentru toţi."
Şi pentru că ce e drept la atelierele acestea am văzut că au participant femei în preponderenţă, am discutat cu Cosmin Manolescu pe tema absenţei bărbaţilor de la aceste ateliere "E o întrebare pe care mi-o pun şi eu de multe ori. Cred că bărbaţii nu sunt atraşi de această zonă care este destul de fragilă, destul de specială, destul de emoţională. Ei, în general, preferă sportul care pentru ei este modul plenar în care ei se pot prezenta, îşi pot perfecţiona musculatura, îşi pot antrena performanţele fizice şi, cumva, cred că vine şi din educaţie, care este la baza tuturor lucrurilor. Sistemul educaţional în care suntem nu favorizează deloc întâlnirea băieţilor, bărbaţilor cu această artă şi cred că doar cei ce din întâmplare ajung într-un anumit context, sunt împinşi de soţiile lor, de prietenele lor, aşa cum s-a mai întâmplat, mulţi bărbaţi care au venit la atelierele mele au fost propulsaţi de partenerele lor, nu au venit din iniţiativa lor. Cred că dacă s-ar face mult mai multă educaţie, dacă dansul ar fi mai mult prezent chiar şi pe ecranele televizoarelor, dacă am reuşi să vorbim mai mult despre dans, poate, cine ştie, la un moment dat, dansul contemporan va avea succese şi în lumea bărbaţilor. Trebuie să mărturisesc că mă bucur că dansul de societate începe să atragă mai mulţi băieţi, pentru anumite stiluri de dans deja vedem o anumită deschidere, cred că este o chestiune de timp şi de investiţie şi de lucru în această direcţie şi sper, cândva să numărăm un număr egal de băieţi şi de fete la atelierele de dans contemporan."
AREAL organizează în continuare ateliere, fie în spaţiul lor, fie în aer liber, conduse de Valentina De Piante Niculae, Alexandra Bălăşoiu, Cristina Lilienfeld.
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved