Politica Open source- soluţii digitale cu cod deschis pentru administraţiile locale

politica open source- soluţii digitale cu cod deschis pentru administraţiile locale În România, deși există standarde cu privire la conținutul obligatoriu, majoritatea site-urilor instituțiilor publice sunt greu de utilizat, făcând dificil accesul la informațiile și serviciile necesare cetățenilor.

Problemele cu care se confruntă administrațiile publice locale sunt de cele mai multe ori aceleași, fiind creat contextul perfect pentru reutilizarea de soluții digitale. De exemplu, o aplicație de management al parcărilor publice odată construită bine de o primărie poate fi reutilizată cu costuri minime de orice alt oraș.

Asociația Code4Romania a proiectat peste 120 de soluții digitale, iar la finalul anului trecut a început implementarea unui amplu plan strategic care are în vedere ca în următorii cinci ani România să aibă o veritabilă infrastructură digitală.

Olivia Vereha co-fondator al Asociației Code4Romania subliniază importanța și eficiența politicilor open-source - soluții digitale cu cod deschis  pentru modernizarea administrației  publice locale.


"Principiul care stă la baza reformelor pe care le propunem, acest open source - cu cod deschis despre care povestim, vrea să atragă atenția asupra faptului că în majoritatea cazurilor nevoile de digitalizare la nivelul administrației locale sunt aceleași. De aceea e important să le dezvoltăm odată, foarte bine, să le implementăm și apoi să le deschidem ca fiecare dintre aceste primării să poată să le refolosească și să ducem acele fonduri pe care în mod normal le-am cheltui pentru digitalizare, acolo unde e mai mare nevoie de ele. În al doilea rând, trebuie să vorbim foarte mult despre a pune cetățeanul în mijlocul nevoii de digitalizare și nu instituția în sine.

Un alt lucru pe care aș vrea să îl punctez este că propunem întotdeauna să construim în ecosisteme. Pentru digitalizare, ca să fie un proiect de succes și un program care e corect implementat e nevoie să ne uităm, în ansamblu, la interacțiunea dintre stat și cetățean și să proiectăm niște soluții care vorbesc între ele, comunică între ele și care sunt eficiente inclusiv pe orizontală, nu doar rezolvă punctual câte o problemă.

În primul și primul rând trebuie să ne uităm puțin la nevoile care se manifestă indiferent de tipul de serviciu pe care îl așteaptă cetățeanul de la stat și anume la o nevoie de transparență și la o nevoie de accesibilitate. Primul dintre proiectele pe care urmează să le punem în practică în acest an este o soluție care va permite administrației publice să își construiască site-ul instituțional. Este primul punct de întâlnire al cetățeanului cu instituția. Este foarte important ca acesta să fie bine structurat, să-l ajute pe om să navigheze prin informația care-i este adresată, într-un limbaj foarte accesibil și să fie deschis pentru toate categoriile de public.  

Toate soluțiile pe care le propunem, fie că vorbim despre bugetare participativă, biroul de propuneri sau calendarul orașului...care sunt de fapt module care împreună vor completa acest website al primăriei, e important ca aceste module să fie foarte simple și intuitive ca omul să poată să contribuie extrem de ușor la deciziile care îi influențează orașul în care locuiește."


RadioRomaniaInternational · Local, regional european 23.04.2021

www.rri.ro
Publicat: 2021-04-23 08:23:00
Vizualizari: 205
TiparesteTipareste