Pentru că timpul pare să se fi oprit, apar de la zi la zi tot mai multe iniţiative care vin în sprijinul elevilor, părinţilor lor şi profesorilor, în speranţa unei mai bune adaptări la situaţia de criză creată de pandemia cu COVID 19.
Pentru că timpul pare să se fi oprit, apar de la zi la zi tot mai multe iniţiative care vin în sprijinul elevilor, părinţilor lor şi profesorilor, în speranţa unei mai bune adaptări la situaţia de criză creată de pandemia cu COVID 19, dar şi după ea, peste un timp, încă necunoscut.
Astfel, pentru a veni în sprijinul familiilor din România, Asociația Proacta EDU, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Asociațiilor de Părinți - Învățământ Preuniversitar, lansează prima linie de consiliere psihologică pentru perioada pandemiei, dar și după ieșirea din această criză, sub denumirea: AMBASADOR pentru COMUNITATE.
Psiholog Nicoleta Larisa Albert, Președinte Fondator Asociația Proacta EDU, ne-a explicat: "Este un proiect mai amplu, dincolo de această campanie de conştientizare a faptului că suntem o echipă, profesori şi părinţi, este un proiect concret. Oferim consiliere psihologică, împreună cu colegi psihologi, colaboratori ai asociaţiei noastre, cadrelor didactice şi părinţilor, după caz. Prin proiectele noastre noi am identificat acest potenţial de a investi profesorul ca pe un mesager pentru comunitate, iar în contextul pe care îl traversăm cu toţii, COVID 19, credem şi mai mult în utilitatea aceastei misiuni.
Practic cadrele didactice vor deveni aliaţi pentru noi şi ne vor semnala familiile care se află în situaţie de risc şi le pot direcţiona către noi şi noi le ajutăm cu consiliere psihologică, asistenţă socială, juridică, după caz şi în mod personalizat şi pe de altă parete ne pot fi aliaţi în a face echipă şi a-i spijini în a găsi soluţii de comunicare asertivă în diferite situaţii."
Încrezătoare că putem fi alături de oameni şi de la distanţă, că lucrăm pentru restabilirea echilibrului emoţional al oamenilor, Nicoleta Larisa Albert a adăugat: "De când ne-am lansat şi până la ora aceasta am primit mailuri, mesaje, telefoane, prin care fie mi se solicita direct consiliere psihologică şi atunci persoanele care solicitau aceasta sunt direcţionate către psihologii cu care colaborăm, fie ne-au fost adresate întrebări din partea elevilor de clasa a XII-a, fie că au venit profesorii care aveau de transmis ceva către instituţiile cu care noi colaborăm, partenerii noştri. Fie doreau să întrebe despre contextul acesta, dacă avem câteva recomandări. Şi da, avem şi vom veni cu materiale cu conţinut psihoeducaţional.
Practic oamenii au înţeles mesajul nostru, că suntem o comunitate, am primit cereri de intrare în grupul creat pe facebook, Ambasador pentru Comunitate. Am lăsat uşa deschisă, să primim cererile pe care ni le transmit cei din comunitatea profesori, părinţi, elevi şi în colaborare cu alte ONGuri şi cu psihologi vom răspunde solicitărilor lor."
Şi pentru că am aflat că multe întrebări au venit încă de la început de la elevi de clasă terminal[ de liceu, am invitat-o pe Nicoleta Larisa Albert să ne spună ce întrebări au elevii mari acum: "Oricum clasa a XII-a reprezintă o provocare pentru adolescenţii noştri în contextul pe care îl trăim şi înainte de COVID 19. Pentru că dincolo de examenul de bacalaureat, apar foarte multe întrebări legate de ceea ce urmează să se întâmple în viaţa socială, economică, şi atunci ei, cumva, au o nesiguranţă, dincolo de scopul principal, examenul de bacalaureat au şi multe întrebări legte de ce se va întâmpla după.
Contextul acesta a amplificat puţin nesiguranţa, context pe care de altfel nu l-am cerut noi, l-am primit şi ne descurcăm cu el. Şi atunci întrebările lor erau aşa cumva vârf de iceberg, ce se va întâmpla cu bacalaureatul, când de fapt este o emoţie mai în spate, ce se va întâmpla cu mine, ce să aleg, în ce direcţie să merg, şamd. Au fost elevi care au cerut concret, spunând că iniţial am crezut că este mai mult timp pentru învăţat, dar apoi am văzut că se amplifică starea pe care o am de nelinişte, nu înţeleg ce se întâmplă, cum să îmi controlez emoţiile şi aş avea nevoie să vorbesc cu un consilier."
Psiholog Nicoleta Larisa Albert, Președinte Fondator Asociația Proacta EDU, ne-a dat şi sugestii: "Eu cred că cel mai tare ne ajută să ne cultivăm adaptabilitatea. Cred că oricum este cea mai importantă resursă pe care o avem la dispoziţie şi singura pe care nu ne-o pot copia roboţii. Noi ne putem descurca la nivel de informaţii, le găsim peste tot, dar în momentul de faţă oricum adaptabilitatea ne ajută, indiferent că ar fi apărut COVID 19 sau nu, pentru vremurile în care trăim şi pentru dinamica lor.
Evident că ne ducem către zona aceasta (n.r.de online) în contextul dat şi ne vom duce tot mai mult, însă vom păstra şi offline-ul cu siguranţă, avem nevoie de îmbrăţişări, de întâlniri între oameni, dar ele rămân acolo, le avem în lumea noastră interioară, rămân nişte ancore şi vom reveni la un moment dat, nimeni nu va şti când. Şi atunci în contextul în care nu putem să controlăm ceea ce o să se întâmple, apar multe întrebări. Şi de asta suntem aici. Suntem o echipă şi ca echipă învăţăm să luăm fiecare zi aşa cum este şi să ne adaptăm în funcţie de situaţie. Pentru că aşa cum este pentru mine sau pentru dvs. contextul actual, pentru o altă persoană poate să fie diferit."
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved