Primele rapoarte publicate de Comisia Europeană cu privire la măsurile pe care le iau Google, Facebook, Twitter, Mozilla și asociațiile profesionale reprezentând sectorul publicitar pentru a respecta Codul de bune practici împotriva dezinformării ...
Primele rapoarte publicate de Comisia Europeană cu privire la măsurile pe care le iau Google, Facebook, Twitter, Mozilla și asociațiile profesionale reprezentând sectorul publicitar pentru a respecta Codul de bune practici împotriva dezinformării constată unele progrese. Acestea sunt în special în eliminarea conturilor false și limitarea vizibilității site-urilor care promovează dezinformarea, consideră Comisia, solicitând, în acelaşi timp, intensificarea eforturilor, în perspectiva alegerilor europarlamentare din mai 2019. Este nevoie de acțiuni suplimentare pentru a asigura transparența deplină a anunțurilor politice până la începutul campaniei pentru alegerile europene în toate statele membre ale UE, pentru a permite accesul adecvat la datele platformelor în scopuri de cercetare și pentru a asigura o bună cooperare între platforme și statele membre individuale prin intermediul punctelor de contact din Sistemul de alertă rapidă, potrivit Comisiei.
Este un început bun, a declarat Mariya Gabriel, comisarul pentru economie și societate digitală. Acum mă aștept ca cei care au semnat documentul în toamna anului trecut să-și intensifice monitorizarea și raportarea și să-și intensifice, de asemenea, cooperarea cu factorii de decizie și comunitatea de cercetare. Trebuie să asigurăm accesul cetățenilor la informații calitative și obiective, care să le permită să facă alegeri în cunoștință de cauză, subliniază comisarul Mariya Gabriel:
"Multe inițiative sunt limitate la un număr de state membre și este clar că știrile false nu cunosc granițe. Căutăm o abordare europeană și aceasta trebuie să acopere toate statele membre. În al doilea rând, timpul este esențial și există numeroase măsuri care trebuie implementate înainte de alegerile europene. Campaniile preelectorale au început deja în multe țări, astfel încât trebuie să ne grăbim. Și, de asemenea, atunci când vine vorba de transparență, acest lucru se referă momentan doar la publicitatea politică, fără a acoperi publicitatea în termeni mai largi în scopuri politice. Aş dori să subliniez că acest cod ar trebui văzut ca o bază comună pentru muncă, nu este exhaustiv."
Iar semnatarii sunt mai mult decat bineveniţi să depăşească angajamentele lor iniţiale, a adăugat comisarul Mariya Gabriel.dezinformarea online, Mariya Gabriel,
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved